Ny på skolan

Varmt välkommen till Stiernhööksgymnasiet i Rättviks kommun. Vi hoppas att du ska trivas på skolan och att din tid här på gymnasiet blir både givande och rolig! På denna sida kommer du inom kort hitta skolstartstider och annan viktig information inför läsåret 2024/25.

Kontaktuppgifter vårdnadshavare

Det är viktigt att vi alltid har aktuella uppgifter om er som vårdnadshavare för att snabbt kunna få kontakt med er eller för att skicka ut viktig information. Är ni flera vårdnadshavare lägger alla in sina kontaktuppgifter. Formuläret finns längre ned på sidan.

Informationsblad Pdf, 245.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Stiernhööksgymnasiets informationsblad Pdf, 245.8 kB, öppnas i nytt fönster. (länk till pdf)

Du behöver fylla i - formulär

Kontaktuppgifter till vårdnadshavare , finns det två vårdnadshavare måste bådas uppgifter fyllas i:
Kontaktuppgifter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. 2023 (länk till formulär)
Från den 1 juli 2024 kan ni fylla i kontaktuppgifterna för lå 24/25 i Kontaktuppgifter 2024 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (länk till formulär)

Ansökan skolkort:
Ansökan görs via gymnasiet@rattvik.se.
Från den 1 juli 2024 kan du ansöka om skolkort inför lå 24/25 i Busskortansökan 2024 Öppnas i nytt fönster. (länk till formulär)

Information till skolsköterska, endast för dig som gått grundskola i en annan kommun än Rättvik,
Journalrekvisition Pdf, 173.7 kB, öppnas i nytt fönster. (länk till pdf)

För dig som vill ge information till elevhälsan
Information om tidigare skolgång Pdf, 39.1 kB, öppnas i nytt fönster. (länk till pdf)

För dig som har behov av specialkost

För dig som söker boende på internatet

När du har ansökt om boende på internatet hanteras din ansökan. Så fort beslutet är fattat kommer hyreskontraktet mejlas till dig.

Ansökan boende Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Mejla din ansökan direkt till internatchef Maria Magnusson på e-post: maria.magnusson@rattvik.se

Boende och priser Öppnas i nytt fönster. (länk till webbsidan Internat)

Inackorderingstillägg Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (länk till Rättviks kommun webbsida)

För dig som ska gå Naturbruksprogrammet Hästhållning eller NIU Ridsport

Hästpolicy

Alla elever på Naturbruksprogrammet- Hästhållning och alla som har sin häst uppstallad på Stiernhööksgymnasiet ska läsa och följa instruktionerna för säker och kvalitativ hästhållning. Läs dokumentet noggrannt och skriv sedan på.

Instruktioner för säker och kvalitativ hästhållning Pdf, 299 kB, öppnas i nytt fönster. (pdf)

Stallplats

Skolstallet erbjuder olika uppstallningsalternativ i varmstall och kallstall för dig som vill hyra stallplats på skolan. I första hand är platserna till för elever som är antagna på NIU Ridsport. I mån av plats kan elever på Naturbruksprogrammets - Hästhållning eller skolans andra program erbjudas uppstallningsplatser.

Ansökan om stallplats

Se sidan

1. Stallkontrakt och dokumentet Instruktioner för säker och kvalitativ hästhållning ska läsas noga.
  2. Priser och information står i kontraktet. Vid fler frågor kontakta stallchef Lena Erkers via mejl: lena.erkers@rattvik.se efter den 31 juli.
  3. Ansök om boxplats genom att skicka ett mejl till lena.erkers@rattvik.se. Ansökningarna behandlas i turordning.
  4. Efter kontakt med stallchef Lena Erkers, skriv ut kontraktet och skicka det till skolan. Kontraktet ska skrivas under av skolan och av elevens vårdnadshavare/annan myndig person som tillika är betalningsansvarig. Innan båda parter undertecknat är kontraktet inte giltligt.

Stallkontrakt Pdf, 290.7 kB, öppnas i nytt fönster. (pdf)

Kontraktet skickas till:
Rättviks kommun
Stiernhööksgymnasiet
Att: Lena Erkers
795 80 RÄTTVIK

Inflyttning till stallplats

För inflyttning av hästar för er som går åk 1, NIU, kontakta Lena Erkers: lena.erkers@rattvik.se

Information till NIU Ridsports-elever

Välkomstbrev NIU Ridsport (Länk till pdf) Pdf, 200.7 kB, öppnas i nytt fönster.